Pedagogik språk och ämnesdidaktik

  1. Publicerat

    Jan Bengtsson (1949–2013): A Phenomenological Scholar of Our Time

    Alerby, E. 2015 i : Educational Philosophy and Theory. 47, 1, s. 10-12 3 s.

    Publikation: ForskningTidskriftsartikel

  2. Insänt

    Internationalization in Higher Education – “what does the Russians think..”: an interview study

    Annerblom, M-L. 2015 i : Reflective Practice. s. 1-14 14 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  3. Publicerat

    Let’s Have a ”School-Rules-Attitude"

    Bergmark, U. & Kostenius, C. 2015 Empowering School eHealth Model in the Barents Region. Sohlman, E., Kostenius, C., Johansen, O. M., Ryzhkova , I. & Merivirta, M. (red.). Rovaniemi: Lapland University of Applied Sciences, s. 309-311 3 s. (Publication series B. Reports ; Nr 2015:2).

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i rapport

  4. Publicerat

    One Size Does Not Fit All: Differentiating Leadership to Support Teachers in School Reform

    Brezicha, K., Bergmark, U. & Mitra, D. L. 2015 i : Educational Administration Quarterly. 51, 1, s. 96-132 38 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  5. Publicerat

    The Legitimacy of Literary Opinion

    Farkas, Z. 27 feb 2015 i : Alluvium. 4, 1

    Publikation: ForskningTidskriftsartikel

  6. E-pub ahead of print

    Resisting focalisation, gaining empathy: Swedish Teenagers Read Irish Fiction.

    Fjällström, E. & Kokkola, L. 2015 i : Children's Literature in Education. 16 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  7. Publicerat

    Svensklärarens påverkan och praktik: på spaning efter konsten att undervisa

    Friberg, I. & Renberg, B. 3 mar 2015 Lund: Studentlitteratur. 312 s.

    Publikation: UtbildningBok

  8. In press

    Att läsa med strategi på gymnasiet: Om fiktioner, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Bara de läser? : Tolv litteraturdidaktiska förslag. Studentlitteratur, Kap. 7, s. 151-169 19 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

  9. Accepterat

    Fiktionernas flerfaldigt: Om läromedel, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Studentlitteratur. 130 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewBok

  10. Publicerat

    Näsa för att läsa och känsla för att glänsa

    Graeske, C. & Lundström, S. 10 feb 2015 Svensk forskning om läsning och läsundervisning. Tengberg, M. & Olin-Scheller, C. (red.). Malmö: Gleerup, Kap. 6, s. 83-94 12 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 ...95 Nästa