Pedagogik språk och ämnesdidaktik

  1. Publicerat

    The embodied classroom: a phenomenological discussion of the body and the room

    Alerby, E., Hagström, E. & Westman, S. jul 2014 i : Pedagogicky Casopsis. 5, 1, s. 11-23 13 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  2. Publicerat
  3. Insänt

    Internationalization in Higher Education – “what does the Russians think..”: an interview study

    Annerblom, M-L. 2014 i : Reflective Practice. s. 1-14 14 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  4. Publicerat

    Det uppkopplade samhället och högre utbildning

    Bäckström, L., Berggård, G., Gedda, O., Persson, A. J., Prellwitz, M., Weber, H. & Wikberg-Nilsson, Å. 2014 NU 2014 : Umeå 8-10 oktober : abstracts. Umeå: Umeå universitet. Pedagogiska institutionen, s. 123 1 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewAbstract i konferenspublikation/proceedings

  5. Publicerat
  6. Publicerat

    Facilitating Democracy in a Testing Culture: Challenges and Opportunities for School Leaders

    Bergmark, U., Salopek, M., Kawai, R. & Lane-Myler, J. 2014 i : Journal of Cases in Educational Leadership. 17, 1, s. 32-44 13 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  7. Publicerat

    Lärarstudenter som medforskande aktörer i praxisnära ämnesdidaktisk forskning

    Bergmark, U., Jonsson, G. & Nordlund, M. 2014 NU 2014 : Umeå 8-10 oktober : abstracts. Umeå: Umeå universitet. Pedagogiska institutionen, s. 66 1 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewAbstract i konferenspublikation/proceedings

  8. E-pub ahead of print

    One Size Does Not Fit All: Differentiating Leadership to Support Teachers in School Reform

    Brezicha, K., Bergmark, U. & Mitra, D. L. 2014 i : Educational Administration Quarterly.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  9. Publicerat

    Studenters erfarenheter av att använda mobil teknik och öppna webbresurser i en distansbaserad masterutbildning

    Ekberg, N. & Bergmark, U. 2014 NU 2014 : Umeå 8-10 oktober : abstracts. Umeå: Umeå universitet. Pedagogiska institutionen, s. 22 1 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewAbstract i konferenspublikation/proceedings

  10. Accepterat

    Resisting focalisation, gaining empathy: Swedish Teenagers Read Irish Fiction.

    Fjällström, E. & Kokkola, L. 2014 i : Children's Literature in Education.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 ...91 Nästa