Pedagogik språk och ämnesdidaktik

  1. Publicerat

    Jan Bengtsson (1949–2013): A Phenomenological Scholar of Our Time

    Alerby, E. 2015 i : Educational Philosophy and Theory. 47, 1, s. 10-12 3 s.

    Publikation: ForskningTidskriftsartikel

  2. Insänt

    Internationalization in Higher Education – “what does the Russians think..”: an interview study

    Annerblom, M-L. 2015 i : Reflective Practice. s. 1-14 14 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  3. Publicerat

    One Size Does Not Fit All: Differentiating Leadership to Support Teachers in School Reform

    Brezicha, K., Bergmark, U. & Mitra, D. L. 2015 i : Educational Administration Quarterly. 51, 1, s. 96-132 38 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  4. E-pub ahead of print

    Resisting focalisation, gaining empathy: Swedish Teenagers Read Irish Fiction.

    Fjällström, E. & Kokkola, L. 2015 i : Children's Literature in Education. 16 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  5. In press

    Svensklärarens påverkan och praktik: På spaning efter konsten att undervisa

    Friberg, I. & Renberg, B. 3 mar 2015 Lund: Studentlitteratur. 312 s.

    Publikation: UtbildningBok

  6. In press

    Att läsa med strategi på gymnasiet: Om fiktioner, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Bara de läser? : Tolv litteraturdidaktiska förslag. Studentlitteratur, Kap. 7, s. 151-169 19 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

  7. Accepterat

    Fiktionernas flerfaldigt: Om läromedel, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Studentlitteratur. 130 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewBok

  8. Publicerat

    Näsa för att läsa och känsla för att glänsa

    Graeske, C. & Lundström, S. 10 feb 2015 Svensk forskning om läsning och läsundervisning. Tengberg, M. & Olin-Scheller, C. (red.). Malmö: Gleerup, Kap. 6, s. 83-94 12 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

  9. Insänt

    Beginning early: mathematical exclusion

    Johansson, M., Meaney, T., Helenius, O., Lange, T. & Wernberg, A. 2015 Proceedings of the Eight International Mathematics Education and Society Conference.

    Publikation: Forskning - peer-reviewArtikel i konferenspublikation/proceedings

  10. Insänt

    Mathematical exclusion with the every day

    Johansson, M., Meaney, T., Helenius, O., Wernberg, A. & Lange, T. 2015 Research in Mathematics Education.

    Publikation: Forskning - peer-reviewArtikel i konferenspublikation/proceedings

Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 ...94 Nästa