Pedagogik språk och ämnesdidaktik

  1. 2015
  2. In press

    Svensklärarens påverkan och praktik: På spaning efter konsten att undervisa

    Friberg, I. & Renberg, B. 3 mar 2015 Lund: Studentlitteratur. 303 s.

    Publikation: UtbildningBok

  3. Publicerat
  4. Insänt

    Beginning early: mathematical exclusion

    Johansson, M., Meaney, T., Helenius, O., Lange, T. & Wernberg, A. 2015 Proceedings of the Eight International Mathematics Education and Society Conference.

    Publikation: Forskning - peer-reviewArtikel i konferenspublikation/proceedings

  5. Insänt

    Mathematical exclusion with the every day

    Johansson, M., Meaney, T., Helenius, O., Wernberg, A. & Lange, T. 2015 Research in Mathematics Education.

    Publikation: Forskning - peer-reviewArtikel i konferenspublikation/proceedings

  6. In press

    Att läsa med strategi på gymnasiet: Om fiktioner, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Bara de läser? : Tolv litteraturdidaktiska förslag. Studentlitteratur, Kap. 7, s. 151-169 19 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

  7. In press

    Näsa för att läsa och känsla för att glänsa

    Graeske, C. 2015 Svensk forskning om läsning och läsundervisning. Tengberg, M. & Olin-Scheller, C. (red.). Gleerup, Kap. 7, s. 83-94 12 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewKapitel i bok

  8. Insänt
  9. Accepterat

    Fiktionernas flerfaldigt: Om läromedel, läsarter och didaktisk design

    Graeske, C. 2015 Studentlitteratur. 130 s.

    Publikation: Forskning - peer-reviewBok

  10. In press

    Beyond Human: Escaping the Maze of Anthropocentrism in Peter Dickinson’s Eva

    Yarova, A. & Kokkola, L. 2015 i : Bookbird. 53, 1

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

  11. Accepterat

    Perspective on school development in the Barents region North of Sweden

    Lindström, L. & Johansson, K. 31 mar 2015 i : Journal of Education and Human Development.

    Publikation: Forskning - peer-reviewTidskriftsartikel

Föregående 1 2 3 4 5 6 7 8 ...94 Nästa